پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272161
مرادي: VAR ايرادي نداشت، مشکل ارتباط راديويي بود/ کمک داور ويدئويي در ۲ صحنه کليدي تاثيرگذار بود
تاریخ انتشار : 1403/04/02 08:30:11
نمایش : 196
سرپرست کميته داوران گفت: فينال جام حذفي يکي از بهترين قضاوت‌هاي تيم داوري داخل اتاق و درون زمين بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دانيال مرادي سرپرست کميته داوران درمورد مشکلات VAR در بازي روز گذشته فينال جام حذفي، اظهار داشت: به لطف خدا فينال حذفي يک بازي خوب بود که توانستيم استفاده بهينه‌اي از VAR داشته باشيم. در نيمه اول بازي اين سيستم روي ۲ اتفاق کليدي به تيم داوري کمک کرد. هم در اعلام پنالتي به سود سپاهان که با خطاي هند مدافع مس رفسنجان اتفاق افتاد و هم گل آفسايد مس رفسنجان. فلسفه وجود تکنولوژي در فوتبال همين است.

وي درمورد اينکه برخي شايعه کرده‌اند بيژن حيدري پنالتي تيم سپاهان را از VAR نديده، گفت: به هيچ وجه اينگونه نيست. خودم کنار جايگاه مانيتور بودم. برخي اهالي رسانه به من وسط بازي پيام دادند که يک جاي کار مي‌لنگد و مشکلاتي ايجاد شده که اينگونه نيست. طبق پروتکل VAR اگر پنالتي اتفاق بيفتد‌، داخل اتاق چک شود و داوران مستقر در اتاق معتقد به پنالتي باشند، بايد بازگردند و فاز حمله را چک کنند تا تيم‌ مهاجم مرتکب خطا نشده باشد.

سرپرست کميته داوران تصريح کرد: اين کار مقداري زمان‌بر است. اختلالي در سيستم راديويي بين تيم داوري درون زمين و داخل اتاق اتفاق افتاد و صداي همديگر را نمي‌شنيدند‌. اين موضوع ربطي به سيستم ويديويي هم نداشت. اين اختلال الکترونيکي ممکن است هرجاي دنيا پيش بيايد. پروتکل مي‌گويد در اين حالت بايد سيستم يدک يا بک آپ داشته باشيم مثل اينکه از بي‌سيم استفاده کنيم. همين اتفاق هم افتاد.

مرادي ادامه داد: داور کنار استند آمد و صحنه هند را چندين بار مشاهده کرد. مطمئن شد دست به سمت توپ حرکت کرده و و واضح تخلف مدافع مس را ديد. هيچ اقدامي خارج از پروتکل انجام نشد. خدا را شکر تصميم درستي هم گرفته شد و اين بازي يکي از بهترين قضاوت‌هاي تيم داوري داخل اتاق و درون زمين بود.

وي درخصوص آخرين وضعيت دوره‌هاي آموزشي VAR، عنوان کرد: در اين خصوص زمانبندي داريم و با يک يا ۲ جلسه آموزش داوران تمام نمي‌شود. حدود ۳ ماه و نيم طول مي‌کشد. به همين دليل داوران در زمان‌هاي مختلف آموزش مي‌بينند. تمام تلاش کميته داوران اين است که با جدول زمانبندي خود تا قبل از شروع ليگ، آنها مدرک خود را بگيرند. اميدواريم به موازات اين موضوع، ورزشگاه‌ها نيز تجهيز شوند تا بتوانيم ان‌شاءالله با حداکثر ورزشگاه‌ها بتوانيم استفاده از VAR را شروع کنيم.

رئيس دپارتمان داوران در خصوص اعزام ۷ داور ايراني به عربستان، عنوان کرد: قرار است سمينار داوران اليت آسيا در ۲ منطقه غرب و شرق برگزار شود. بچه‌هاي ما به دليل حضور در منطقه غرب، هفته آينده به عربستان مي‌روند که هم دانش‌افزايي مي‌کنند و هم تست آمادگي جسماني دارند. اميدوارم در اين هواي گرم و درجه حرارت بالا، تست خود را با موفقيت پشت سر بگذارند.

مرادي درخصوص خداحافظي حسن انتظاري از داوري، تصريح کرد: سال آخر قضاوت وي بود. اشکان خورشيدي و حسن انتظاري اين موضوع را رسمي اعلام کردند و برخي دوستان ديگر نيز هستند که بايد درموردشان به جمع‌بندي برسيم. اگر اين امکان وجود نداشته باشد، در خدمتشان نخواهيم بود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html